אז מה היה לנו בראש השנה ויום כיפור במנין

[shashin type=”photo” id=”4670″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”] בין יום כיפורים ושבת ״האזינו״ לא היה פנאי להוציא את קולנו, ועל כן שלחתי מספר הודעות ותזכורות בדוא״ל. אך חשוב לי לדווח על החגים ולהודות לכל אלה שטרחו ועשו כדי שהתפילות יהיו,  כרגיל בקהילתנו, משמעותיות ובאוירה נעימה כמקובל בקהילה שיוויונית שנותנת מקום לכל אחד ואחת לחוות את החוויה הזאת.

[shashin type=”photo” id=”5092″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

בתמונה שצלמה אסנת  נראה בית הכנסת לקראת תפילת ראש השנה, תמונה אמנותית המעידה על מקום מוכן לקדושה ולקבלת השנה החדשה.   במהלך הערב ושני ימי החג היתה נוכחות של מתפללים רבים, מבני הקהילה והצבור הרחב, ואוירת שמחה ותקוה שלמרות כל מה שקורה מסביב, תהיה השנה הבאה טובה לקהילתנו, לכפרנו ביתנו, ולכל עם ישראל באשר הם.  

 ראש השנה הראשון מאז שנתמנה הרב אבי נוביס דויטש לתפקיד הרב, שהקהילה הובלה על ידי החברים ובעזרת המתנדבים השונים הכל עבר כהלכה ובהצלחה.  הוכחנו כפי שידענו גם מהעבר, שאפשר לפעול גם בכוחות עצמנו.  למרות שנמשכים חיפושים אחרי רב מתאים לנו, יתכן שנאלץ לפעול זמן לא קצר ללא רב, אך לאור הנסיון אני בטוחה שבכוחות משותפים והרבה רצון לעשות ולהתנדב נוכל לעמוד במשימה בהצלחה.  התודות מגיעות לאסנת וצעירי בני משפחתה ונילי אלדר על הכנת בית הכנסת, ליהודה ושליחי הצבור המתנדבים שעזרו לידו, לנושאי התפקידים השונים לעופר דוד שתקע בשופר הענק, ולכל מי שהיה נוכח בתפילות.

תפילות יום הכיפורים, היו רבות משתתפים, בעיקר ״כל נדרי״ ו״נעילה״, אך היתה נוכחות במהלך כל היום, שגברה מעט לקראת אזכרת הנשמות.  תפילת ״כל נדרי״ של יהודה היתה יפה ומרגשת וכן גם תפילת מנחה שהוביל מאירטון וערבית שהוביל נתן.  תודות לכולם.  והרגע המרגש ביותר, כמנהגנו מידי שנה ״ברכת הילדים” מתחת לטליטות הפרושות מעל ראשיהם ותקיעות השופר, שבהן לקחו חלק נטע כהן, מאירטון ועופר וגם כפיר אם אינני טועה.  והסיום שבכל שנה מרגש רבים שירת ״התקוה״ שבודאי הרקיעה לשחקים בעוצמתה.

[shashin type=”photo” id=”5082″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

לראש המועצה סיוון ולאביעד המנכ״ל החדש,  שלוחות תודות חמות על שרות הקלנועית, על שהבינו את מצוקתם של רבים מהמבוגרים שבינינו שכבר אינם יכולים להגיע לבית הכנסת וממנו בהליכה רגלית, ומצאו פתרון יצירתי להסעות על פי רוח ההלכה. אנו מעריכים מאד את עזרתכם ותודות לה הגיעו רבים לבית הכנסת, (ביניהם גם טרמפיסט שהיסענו לבית הכנסת האורטודוקסי לאחר שחיכה להסעה למעלה משלושת רבעי השעה, ולאחר שהסברתי לו שזו אינה קלנועית ״שומרת שבת״  אלא רק נהוגה בידי מי שאינו יהודי) ביניהם כאלה שנמנע מהם להגיע לתפילות מאז עבר בית הכנסת למיקומו הנוכחי. איש לא נאלץ ללון בבית הכנסת בגלל העובדה שאינו יכול לחזור לביתו ו/או להשאר בבית הכנסת בהפסקה שבין סיום תפילות הבוקר עד לתפילת מנחה.  

תודה אישית חמה לציפי דיקמן, חברת המועצה, על שהאזינה למצוקתי כשלא עלה בידי למצוא אפשרות לרכוש/לשכור/כלי מתאים להסעת מבוגרים, העלתה את הבעיה אל  המנכ״ל ובזאת ״הניעה ״ את התחלת הפתרון.  תודה חמה גם לחברתנו רות דרוכס ששיחתה האישית עם סיון עזרה גם היא.

השרות היה מהיר ויעיל מאד, אך הקלנועית אינה מצוידת בקפיצים מתאימים והנסיעה בה קשה למדי, היא אינה מיועדת למבוגרים כי היא גבוהה, למרבה המזל  נשארו מספר חברים בערב החג כדי לעזור לנוסעים לעלות על הרכב.  ביום כיפורים כבר הבאתי עמי שרפרף כדי שאנשים יוכלו לעלות בכוחות עצמם.    

כהסקת מסקנות אני חושבת שצריך לאתר קלנועית נוחה יותר לנסיעה, או לשתף פעולה עם מי מן התושבים שברצונו לרכוש golf cart משל אפיקים שהיא נוחה יותר בנסיעה, נוחה לעליה ושקטה יותר.  או שימצא/ו תורם/תורמים  שיבורכו על תרומה מיועדת לרכישתה של קלנועית שכזו, שכן יש להניח שבכל שנה יתווספו למעגל הנזקקים לשרות זה מבוגרים נוספים.

בברכת חג שמח, וגמר חתימה טובה

אסתי

 

 

 

 

Tagged with: , ,
Posted in חגים, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’