אביב הגיע פסח בא!

[shashin type=”photo” id=”4605″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]לקראת הפסח מתחילות ההכנות לחג כבר עכשיו, סביב חילופי העונות ותחושת ההתחדשות והפריחה.  מתוך הצורך של האנשים לחדש, לנקות וליפות את בתיהם בימים היפים והנעימים שהאביב מזמן לנו. 

אבל חג זה מסמל גם את היציאה לחירות, לא רק במובן הלאומי אלא גם מן הכבלים המגבילים כל אחד מאתנו, אשר מהם  הוא מנסה להשתחרר.

חשוב לזכור כי שני תכנים אלה מצביעים אמנם על יכולת כלכלית, אך גם נפשית גבוהה יחסית, עת יכול האדם להתעלות לרגע קצר מעל לטרדות היום יום.

בפסח תשע“ד אנו מוצאים את עצמנו, למרבה הצער, במדינה שיש בה הרבה יותר אנשים עניים, וכאלה שביטחונם הכלכלי עומד בסימן שאלה.  כמו בכל שנה יהיו בינינו אנשים שלא יהיה להם עם מי לחגוג את ליל הסדר ויאלצו לעשותו בגפם או בהרכב מצומצם מדי לטעמם. מחובתנו לפקוח עיניים סביבנו, לבדוק ולראות האם יש מישהו שזקוק לתמיכה כלכלית או לאוזן קשבת או למקום לחגוג בו את ה“סדר“.

ניתן לעשות זאת על בסיס אישי, ובמקביל אפשר גם לתרום למטרות אלה, במפעל של מעין ”קמחא דפסחא“. המעוניינים לתרום מוזמנים להעביר תרומותיהם אלינו. אנו נעביר את התרומה, בתאום עם מחלקת הרווחה בכפר, למקומות הראויים. במקביל, נמשיך להיות מעורבים במאמץ להקטין את הסיכוי שמישהו יישאר בודד ב“ליל הסדר“, ונשמח לשמוע על משפחות שיהיו מוכנות לצרף אורחים ל“סדר“  בביתם.

הרוצים להתנדב להיות בקשר עם אנשים בודדים בכפר על בסיס קבוע מוזמנים לפנות אלי, ואשמח לסייע באיתור האדם המתאים ולהשתלב בפרויקטים הקיימים בכפר (אוזן קשבת ושיחת הלב).

אני מאחל לכולנו התחדשות משולבת כלפי פנים וכלפי חוץ.

Tagged with: , , , , ,
Posted in חגים, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’