תרבות יום א' – "עדים במדים" אסנת אור-לוירר

עדה במדים

ביום ראשון הקרוב, 20 במרץ 2016, בשעה 20:00 בבין הקהילה המסורתית מעל ככר מס' 8, תרצה אסנת אור-לוירר על מפעל "עדים במדים" של צבא ההגנה לישראל, שעליו פיקדה במשך חמש השנים האחרונות לשרותה בצבא.  

במסגרת התפקיד הזה יצאו אלפי חיילים, נגדים וקציני צה"ל מכל הקצוות השונים של האוכלוסיה בישראל לביקורים בפולין, ולמדו על השואה מקרוב.  תפקיד מענין ועשייה מרובה, תרומה נכבדה לזכרון הכללי של עם ישראל כולו.

מקוים לראות רבים מכם.

דמי השתתפות 20 ש"ח לאדם.

הנביא הטוב והנביא הרע: אליהו ובלעם בראי המדרש

אילוסטרציה: תרבות יום א'הרצאתה השלישית בסדרה של שפרה צח שנערכה ביום א' האחרון, 13 במרץ 2016, היתה מענינת ועסקה בשאלה מטרידה (שחלקית גם נתנה הסבר לתופעה), שבה טרחו חז״ללהפוך את אליהו הנביא, שעל פי המקרא היה אגואיסט, קנאי, ארוגנטי ורצחני, לדמות חיובית בתודעה היהודית, בעוד הקפידו בדרך לא דרך להפוך את בלעם לדמות הרעה והנחותה, למרות שעל פי הכתובים וכל אמות מידה לא הגיע לו יחס זה.

מסקנתי האישית מכל ששמעתי, שלפרשנים כבר בימי קדם וכן עד היום יש אג׳נדות שחשוב להם להדגיש, לא תמיד מוצדקות אוביקטיבית, אך למענן הם מוכנים לשקר, לעוות מציאות ו/או ספורים היסטוריים כדי להגיע למה שרצוי להם בעת ההיא והזאת.  לפני שאנו מגיעים למסקנות כלשהן עלינו לבדוק תמיד מהו רקע התקופה, הרקע האישי, המטרות והמוטיבציה של המפרש, ולנסות למצוא את דרכנו בסבך הזה על פי האמיתות שלנו שגם הן בעצם אינן נקיות מאג'נדות….

 אסתי

Tסומן בתגיות: , , ,
פורסם בקטגוריה לימוד, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"