שבת שלום לכלם

[shashin type="photo" id="5022" size="medium" columns="1" order="user" position="right"]בפתחה של שבת פרשת "ויקהל" ברצוננו לברך את כל הקוראים והנמענים שלנו בברכת שבת שלום.

[shashin type="photo" id="5069" size="medium" columns="1" order="user" position="left"]שם מתאים לפרשת "ויקהל" שעוסקת כולה בפרטי הפרטים של בניית המשכן. הפרשה מתארת כיצד בנה בצלאל בן אורי את כל כלי המשכן: הארון, השלחן, המנורה, ועוד. אך הדגש הוא דוקא על העשיה הקהילתית והשותפות שבהקמת המשכן. איך ניגשת קהילה להקמת פרויקט שהוא גם יקר מאד ומורכב, מהי הדרך שבה מגייסים את הכסף ומי האנשים שיבצעו את העבודה. ברור שהיה קל יותר לפנות אל העשירים ביותר ולגייס מהם כספים רבים, שיאפשרו להעסיק את בעלי המקצוע והמלאכה הטובים ביותר. יתכן שגם התוצאה היתה משביעת רצון יותר והמשכן היה יצירת פאר ומופת, אבל הוראת הכתוב היא: ״כֹּל נְדִיב לִבּוֹ יְבִיאֶהָ אֵת תְּרוּמַת יְהוָה…כָּל-אִישׁ וְאִשָּׁה אֲשֶׁר נָדַב לִבָּם אֹתָם לְהָבִיא לְכָל-הַמְּלָאכָה אֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה לַעֲשׂוֹת… וְעָשָׂה בְצַלְאֵל וְאָהֳלִיאָב וְכֹל אִישׁ חֲכַם-לֵב אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה חָכְמָה וּתְבוּנָה בָּהֵמָּה״.

הן לגבי התרומה וגם לגבי העוסקים במלאכה מודגש נושא "הלב". נידבת הלב וחכמת הלב של כולם, כלומר עשיה משותפת, קהילתית שיש בה ערכים נוספים וחשובים. כשכולם שותפים לעשיה, העשיר והעני תורם כיכולתו, וכל מי שיש בידו לעזור הופך לשותף בתהליך שעוברת כל הקהילה מגבירים את תחושת ההישג המשותף וגם את תחושת האחריות של כל אחד ואחת לתוצר שיצרה הקהילה יחד.

 

 

 

 

Tסומן בתגיות: ,
פורסם בקטגוריה ניוזלטר 'קולנו', פרשת השבוע

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"