רשמים מחגיגת טו בשבט הקהילתית הנהדרת

טו בשבט 2019

“תודה לך על ההזדמנות להנות וגם להנעים ביום שמח שכזה. מי יתן ויהיו עוד מפגשים רבים שכאלה. מודה גם בהתרגשות בשם דיירי ההוסטל מכברי על הקבלה ומאור הפנים. יוכי ויעקב גבע”

מילים חמות אלה, ששלח יעקב זמן קצר אחרי סיום חגיגת טו בשבט הקהילתית היו הסנונית הראשונה לגל של תודות ותחושות ומילים חמות שקיבלתי מאז יום שלישי. ואכן היה ערב מיוחד במינו!

כשדיברנו, נילי ואני, לקיים ערב קהילתי רחב משתתפים וקהלים, שיביא תחת גג אחד גדולים וקטנים, נוער ומבוגרים, חברי קהילה ותיקים עם תושבי כפר חדשים, לא פיללנו שנגיע להרכב הסופי שהתייצב בשלישי בשערי בית הכנסת:

ראשית, תזמורת המלאכים של ראובן מלאך – על 30 חברותיה וחבריה. המנגנים בכלים שונים, שמרביתם נגנים בעלי וותק של קצת יותר משנה: תזמורת שלמה, תודות ליוזמתו של נתן שפר הנהדר, הגיעה לבית הכנסת להנעים את החג בשירה ובצלילים שנכנסו ללב, כפי שכתבתי לראובן לאחר הערב הנפלא:

“ראובן היקר. עשיתם את הערב הזה. היו חיבורים מופלאים בזכותכם. הצלילים שבקעו מהכלים השונים, בניצוח המופתי שלך, ניכנסו ישר ללב, והעלו חיוך ושמחה אצל כולם. אני מודעת למאמץ העצום שנדרש ממך ומכל אחד ואחת ומעריכה מאוד את ההיענות והנכונות. שתיזכו תמיד לנגן ולשמח ולהרבות בטוב!
טו בשבט שמח, הרבה נטלי, בשם המניין המשפחתי , נוע”ם וכל המשתתפים והמשתתפות!”

התכוונתי לכל מילה.

די היה לראות את שולמית, ממשתפות “קפה בוקר” ששרה בהתרגשות את “ירושלים של זהב”, או את רזי – רכז צוות נוע”ם, שר את “כל הכבוד” , כדי להבין כמה נהדר היה שילובם של חברי התזמורת בערב שלנו.

דיירי ההוסטל “בית בחורש”, לצד דיירי ההוסטל מכברי, של משפחת גבע, ותיקי הכפר של “קפה בוקר” עם צעירי הכפר מנוע”ם – ובתווך כולנו, משפחות ותיקות וחדשות. שרנו, טעמנו מפרי הארץ והרחבנו הדעת במתנות הנפלאות שטו בשבט מביא ללב ולרוח.

תודה לנילי אלדר – רכזת סניף נוע”ם כפר ורדים, ולכל צוות ההדרכה לכל החניכות והחניכים על קריאת קטעי המדרש והשירה. אנחנו יודעות ויודעים להעריך את המאמצים הרבים. היה זה ערב כל כך קהילתי, רב גווני ורב גילאי – שמילא את כולנו שמחה.

תודה לראש המועצה, אייל שמואלי שהגיע לברך בלווית תושיה, שימחתם אותנו. תודה לציון על הגב שאנו מקבלים וההיענות לבקשות, שנענית בחיוב ובשמחה!

תודה לכל מי שטרחו ובאו מבעוד מועד לסייע בסידור האולם, ותודה לכל מי שעזרו לפרק ולהחזיר הכל למקומו למעלה מ-160 משתתפות ומשתתפים היו ביום שלישי בקהילה שלנו. הלוואי וזרעי הערבות, האהבה והשמחה שניטעו בערב זה, ימשיכו להצמיח פרחים ופירות טובים לכולנו, בקהילה ובכפר.

ואם תשאלוני למה אנחנו עובדות כל כך קשה? בשביל מה? בדיוק בשביל זה! בשביל רגעים של התרוממות רוח ואחווה שכזאת! כל הכבוד!

Tagged with: ,
Posted in אירוע, חגים, משולחן הרָבָּה נטלי, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’