קשר עם קהילת “שומרי אמונה”

קשר עם קהילת “שומרי אמונה”. מאז ביקורה של הרבה נטלי, לפני כשנה וחצי בקהילת שומרי אמונה במונטקליר שבניו ג’רזי, במסגרת פרוייקט “רב שיח”, אני מקבלת את מה שכותבים חבריה של קהילה זו ב”קול אמונה” שלהם.  הרב דוד גולדשטיין, רב הקהילה מפרסם מדי שבוע דבר תורה שאני קוראת לעתים קרובות. ביקשתי  את רשותו לפרסם את “דבר התורה” שהוא כותב וכמובן שתשובתו היתה חיובית. למרות זאת לא פרסמתי את הדברים, בגלל הפרשי השעות בין ניו ג’רזי לאיזורנו. דבר התורה שלו מתפרסם בדרך כלל לאחר שכבר פורסם  “קולנו”.  במחשבה שניה, אני סבורה שגם אם מדובר בפרשה של השבוע שעבר, עדיין מענין לקרוא את הדברים, מה גם שלעתים הוא מתייחס לפרשה בהשוואה למה שקורה בימינו.

בפרשת “בלק” הוא משווה בין הפחד שלו מפני עם ישראל, שהביא את בלק לבקש את קללת בלעם, והפחד מפני זרים שמביא את נשיא ארה”ב כיום להחלטותיו בנוגע למהגרים. נדרשת השאלה, האם אין זה אותו פחד שמביא את הפוליטיקאים שלנו כאן בישראל להחלטותיהם בנושא הגירה, למרות מה שמלמדת אותנו התורה, בקשר לקבלת האחר והזר?!

ואם יורשה לי, האם אין זה אותו פחד שמביא את הזרמים החרדיים והאורטודוקסים והפוליטיקאים שלהם, להתבצר במנהגי ימי הבינים, ולהתנגד לכל רעיון של חידוש והתאמה ל”כאן ועכשיו” אותם מעלים ויוזמים נציגי הזרמים הקונסרבטיביים והרפורמים?!

מצרפת כאן את הקישור לפרשת “בלק” שהתפרסם בשפה האנגלית.

 http://www.kolemunah.net/torah-sparks/see-truly-parashat-balaq/

אסתי

Tagged with: , , ,
Posted in דבר העורכת, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’