פגישת הוקרה למדריכי נוע”ם ופרידה ממסימי כתה יב’

[shashin type=”photo” id=”4527″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]מפגש הוקרה למדריכי נועם ופרידה מה”יב'”ניקים

חמש שנים מלאו לסניף נועם בכפר ורדים.

ביום שלשי האחרון, 13 במאי נפגשנו כדי להוקיר את צוות המדריכים שלנו ולהיפרד משכבת יב’.

לתנועת נוער יש תפקיד משמעותי ומיוחד בעיצוב החברה הישראלית ותרומה לחוסן הערכי של החברה במדינת ישראל.

ילדים שלוקחים חלק בתנועת נוער כחניכים ואח”כ כמדריכים הם אלה שבבוא היום גם יצאו לשנת שירות, ימלאו תפקידים משמעותיים בצבא או בשירות לאומי ויהיו פעילים חברתיים ואזרחים בעלי מודעות חברתית גבוהה.

להחליט להיות מדריך זו החלטה משמעותית ולעתים קרובות נעשית מכוח ההמשכיות….מסלול טבעי של חניך….אבל לאחר קורס הדרכה ותחילת העשייה החינוכית בהדרכה, מתחיל תהליך משמעותי יותר של הפנמת המעשה.

המדריכים הצעירים, נדרשים לחלק את זמנם בין בית הספר, שיעורי הבית, חוגי העשרה השונים 

( ספורט /אומנות/תיאטרון/ נגינה/ וכו’)…שמירה על אחים קטנים ועזרה בבית , פעילות במד”א, פעילות במועצות נוער וכו’.  הנוער היום עסוק  מאוד…  ובתוך כל אלה מקדישים המדריכים מזמנם לטובת ההדרכה בתנועה. כתיבת פעולות, ימי הדרכה בחופשות, מפעלים ופעילויות התנדבותיות  לאורך כל השנה.

עשייה זו אינה מובנת מאליה וראויה לכל מילות ההוקרה והתודה!

מדריכי נועם בכפר ורדים מובילים את הסניף בעוצמת עשייה, המונעת מאהבה רבה לחניכים, מאהבה גדולה לזולת ומנועם יוצא דופן בין כל באי הסניף.  האווירה המיוחדת ששוררת במפגשים הבלתי פורמליים האלה היא מיוחדת במינה, תוצאה של התנהלות הסניף כמשפחה מרובת אחים, מסורים ומחויבים אחד לשני.

באווירה משפחתית ותחת כנפי המניין המשפחתי, התכנסנו ביום שלישי להוקיר את פעילותם של המדריכים, שהם נושאי המסורת היפה הזאת בסניף שלנו.

ראש המועצה, מנהלת המתנ”ס, נציגי התנועה, הרבה וחברי קהילת המניין המשפחתי, מחנכים והורים.

בנועם השנה 14 מדריכים. 6 מתוכם מסיימי כתה יב’ מהם נפרדנו בערב זה!  בתוך העומס של שנת לימודים אחרונה, בחינות בגרות, הכנות למסיבות סוף שנה הם המשיכו למלא את תפקידיהם בכל מאת האחוזים: ואלה הם:

אביתר פרוחי, נטע קרן, מור קנדי, יובל חלה, גיא ריבק ויואב אלפרין.

חמישה מהם יוצאים לשנת שירות, שלושה במסגרת נוע”ם ואחד במגרת תנועת נוער אחרת.

את מקומם ימלאו 12 מדריכים צעירים הנמצאים כרגע בשלבי הכשרתם האחרונים. כולם יוצאים למחנה הקיץ שבסופו יקבלו את שרוך ההדרכה הלבן…! ברוכים ומוצלחים תהיו!

את תכנית הערב הנחה אריק מנדלבאום, המיידס והמנהל של בית הספר “משעולים”  בעתלית.

אריק שהוא גם אבא בסניף שלנו סיפר על תפיסת עולמו החינוכית המיוחדת, עורר בנו שאלות ותהיות לגבי מצב ההוראה והחינוך.. ובעיקר גרם לנו לרצות לחזור להיות ילדים…בבית הספר אותו הקים.

אנו מאחלים לכל הבוגרים המשך עשייה מהנה ומשמעותית. בטוחים שארגז הכלים שרכשתם לכם בנוע”ם, ישרת אותכם בכל מקום בו תהיו.  היו שואלים שאלות, עימדו בפני אתגרים ושמשו תמיד דוגמא לאחרים, וכמו שאריק אמר…טעו ולימדו מהטעויות! כי הטעויות והתיקון הם אלה שבונים ומובילים כל עשייה.

בתודה גדולה לכולכם, ובברכת דרך צלחה!

כתבה:  נילי אלדר, רכזת סניף נוע”ם כפר ורדים

[shashin type=”photo” id=”7510,7509″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”right”]

Tagged with: , , ,
Posted in המנין המשפחתי המסורתי, נוע'ם, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’