על קצה המזלג מהדברים שעשינו במנין

[shashin type=”photo” id=”7325″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]הארועים רדפו זה את זה במהלך השבוע האחרון:

לא הספקנו להתאושש מהשבת העמוסה של שבתון נוע”ם ובר המצוה לילד המיוחד שחגגו בבית הכנסת של המנין המשפחתי, תלמידי בית ספר “איל” מנהריה, ומיד התחילה התקנת ארונות הספרים שהוזמנו, ויאפשרו סידור הספרים הרבים שברשותנו בצורה מכובדת ומכבדת. היתה ועדיין לא הושלמה העבודה הרבה הכרוכה במיון הספרים והוצאתם (חלקית בינתים) מהממ”ד אל חלל בית הכנסת.  בית הכנסת קיבל face lifting משמעותי ושיפור ניכר במראהו.  נותרו עדיין מספר פרטים שעל הנגר להשלים במהלך השבוע הקרוב. 

התודה לעוסקות במלאכת התכנון ההזמנה וכל השאר, הרבה נטלי יחד עם חברות ועדת הבניה.  

ביום שלישי בבוקר ערב חג השבועות, ציינו בני המצוה שכבר חגגו את עלייתם לתורה מהמחזור האחרון של תכנית “מעברים”, את סיום הלימוד וההכנה לקראת עלייתם לתורה, בטקס משותף של הנחת תפילין וקריאה בתורה, בבית הכנסת.  מחזור חדש מתחיל היום, ועוד ניתן להצטרף ללומדים וללומדות אם אתם או אתן מגיעים למצוות במהלך החודשים הקרובים.

 

ביום שלישי אחרי הצהרים הגיעו אלינו חניכי המכינה הקדם צבאית “נחשון-שדרות”, לעשות עמנו בכפר את החג.  הם מסיימים בקרוב את שנת הלימודים במכינה ויוצאים לצבא, ונמצאים במסגרת של טיול “חוצה ישראל”.  הם לנו “בבית תומר” אך הפעילות ברובה היתה בבית הכנסת, החל מתפילת ערב חג, ארוחה קהילתית עשירה ותיקון שבועות שנמשך עד לשעה 01:30 לאחר חצות, וכלל מעגלי לימוד שהנחו תלמידי הישיבה, סיפורו של אביאור ביירון שהציגו בחיבור עם שירים יפים ורגישים שכתב על אשתו ותהליך הגיור והחזרה בתשובה. אהבתי את הסכום כשפנה לצעירים שבחבורה ואמר להם שלא לשמוע את כל מה שאומרים להם, הציע להם לחקור היטב ולהקשיב ולבחור בדרך שמתאימה וטובה להם…..

תפילת שחרית, קריאת מגילת רות והתפילה, ובנוסף גם קידוש וארוחת צהרים בקהילה. המכיניסטים סיימו את יומם העמוס בשיחות מסכמות ופגישה עם סיוון יחיאלי, ובהופעה אמנותית של אביאור ביירון שעשה את החג יחד עם משפחתו בקהילתנו.

עמוס, מוצלח, מכובד מאד אבל השמחה היתה גדולה, הפגישה עם המכיניסטים החל מהארוח הקצר למקלחות בבתים פרטיים וכלה בפעילויות של החג היו נעימות מאד ומהנה לכל הצדדים. נראה שכולנו יצאנו נשכרים מהפגישה.  הם למדו מעט על היהדות הקונסרבטיבית, ואנחנו ראינו והכרנו חבורה של צעירים נפלאים ונעימים.

אנו מודים לחניכי המכינה על שבחרו לבלות את חג השבועות כאן עמנו, לדבריהם נעמו להם המקום ותושביו ובמיוחד חברי הקהילה, וכולנו תוהים מי הנהנים יותר, אנחנו מהם או הם מאיתנו.

בגלל קוצר הזמן אין אפשרות להוסיף צילומים וגם דברים לדיווח הקצר פרט מאשר לומר תודה חמה לכל המארגנים והמשתתפים באירועי החג כולם.

 

,

 

 

 

Tagged with: , , ,
Posted in חגים, טקסים, ניוזלטר 'קולנו', קהילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’