עוד על המשלחת לאנגליה

עוד על המשלחת לאנגליה, (תוספת לפוסט מהשבוע שעבר). ביום ראשון 15.4.18 יצאנו, קבוצה של שש בנות מכפר ורדים (מתוכן, שתיים מדריכות בתנועת הנוער נוע”ם) ומדריכתן, כחלק מקבוצה גדולה למשלחת “רגעי קסם” לאנגליה.  

רגעי קסם זוהי משלחת הבנויה משמונה קבוצות של שישה חניכים ממועצות שונות בגליל (כפר ורדים, מעלה יוסף, שלומי, מרום הגליל, סאסא) ושמונה מדריכים, מדריך/ה לכל קבוצה, אשר במהלכה טסים לאנגליה ומתארחים בקהילות יהודיות (לונדון, מנצ’סטר, לידס, ליברפול…) שם מעבירים פעילויות ומציגים את טקס יום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה.

כבר בדצמבר, התחלנו להיפגש בקבוצה שלנו ,אחת לשבוע למפגשים בני שלוש שעות, שם עברנו פעולות בנושא הגליל, ארץ ישראל, איך מייצגים את ישראל בתפוצות… עברנו פעילויות גיבוש וכתבנו פעילויות למשלחת עצמה לגילאים שונים, וכמובן- עבדנו רבות עם במאי על הטקס אותו הצגנו באנגליה.

כאשר הגענו לאנגליה, לאחר “טור לונדון” קצר שערכנו במסגרת משלחתית, נסענו לכיוון מנצ’סטר. כאשר הגענו, קיבלו אותנו המשפחות המארחות והקהילה כולה בשמחה רבה וחיבוק חם.

במשך השבוע בו שהינו במנצ’סטר, העברנו פעילויות בבתי ספר שונים (קינג דיויד אשר נמצא בשיתוף עם בית ספר “קשת” בכפר, ברוטוןג’וויש, יבנה, ועוד…), עברנו פעילות עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, העברנו פעילות בבית אבות יהודי, וכמובן הצגנו את הטקס עליו עבדנו רבות והשתתפנו בחגיגות יום העצמאות בקהילה.

המשפחות המארחות היו מדהימות ולכל אחת מהקבוצה נוצר קשר חזק מאוד עם המשפחה אשר אירחה אותה. המשפחות עשו ככל יכולתן לתת לנו הרגשה טובה ותחושה נוחה בתקופה טעונה זאת של השנה, גם אם מרגשת- חגיגת יום העצמאות ה- 70 למדינתנו.

טעמנו טעימה מהקשר החזק של הקהילות היהודיות לעם ישראל ומדינת ישראל וראינו את חשיבותו.

חוויה זו הייתה חוויה משמעותית ומרגשת מאוד!

כתבה: אחינועם פרוחי.

תודה לאחינועם על הכתבה. 

 נוכחתי בפתיחת ישיבה של שותפות 2000 של הסוכנות (שנערכה בבניין הקהילה שלנו) ושמעתי את מנהלת שותפות גליל מסכמת את עשייתן של המשלחות לקהילות באנגליה.  לדבריה, היתה תהודה רבה לביקור המשלחות  והתעוררות של הקהילות  בהן בקרו; שלא כבדרך כלל הגיעו בני נוער רבים לבתי הכנסת וזה באמת היה ארוע משמעותי מאד וחוויה מיוחדת שמשלחת מישראל מגיעה אליהן כדי “לתת ולא על מנת לקחת!”

תמיד ידעתי שישראל מאחורי, אומר טייס שהיה שבוי מלחמה

יישר כח לשותפות על ההשקעה וגם למשלחת שיצאה מהכפר!

Tagged with: , , , ,
Posted in טקסים, נוע'ם, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’