משולחן העורכת

מקהלת “צליל בכפר” של מועדון הזהב תפעל בבנין הקהילה בשת”פ עם המנין המשפחתי 

לפני מספר חודשים, לאחר שוועד מקהלת “צליל בכפר” של מועדון הזהב, קיבל אישור מהמועצה לרכישת פסנתר מתאים לפעילותו, הוא הפנה לוועד המניין המשפחתי המסורתי בקשה, לאפשר למקהלה לקיים את החזרות שלה בבנין הקהילה שלנו (בית הכנסת) ולהציב בו את הפסנתר. הסבה לבקשתם נבעה מחוסר יכולת לעבוד באופן קבוע במועדון בגלל התנגשות בזמני הפעילות של חוג ההאזנה למוסיקה, הפועל שם מזה שנים ולאחר שלא נמצא שום מקום חליפי שיש בו פסנתר שניתן לפעול בו על בסיס קבוע. 

ועד העמותה, בדונו בבקשה אישר את המהלך במחשבה שיש טעם לחיוב בשתוף פעולה עם מועדון הזהב והמקהלה, ובידיעה שכלי נגינה יכול לתרום רבות לפעילויות התרבותיות של המניין ותודות לרבה נטלי שהסכימה לשנות את יום הפעילות של קורס ההכנה לבר מצווה.

הובהר חד משמעית שלא יהיה כל שימוש בפסנתר מכניסת השבת ועד יציאתה, וכנ”ל בימי חג ומועד, שהמקהלה בפעילותה לא תחרוג מהכללים המקובלים במקום שהוא בית כנסת הפועל על פי ההלכה היהודית.

בכל מקרה, הפסנתר וארון המסתור שיוזמן בעבורו, יעברו לחלל הנוסף המתוכנן להיבנות ברגע שתסתיים בנייתו.

ביום רביעי 21 במרץ הגיע הפסנתר.  בשבוע הבא יבוא מכוון הפסנתרים לכוונו ונקווה כולנו ששת”פ זה יתרום לקהילה וגם למקהלה רבות. 

לפני זמן מה הגיעה פניתו של חבר מניין יקר המבקש לדון, בהיקף של אסיפת חברים, בנושא עקרוני של אילו פעילויות ניתן ואפשר לעשות בבית הכנסת, שכן לדעתו יש טעם לפגם בכלי נגינה המוצב בבית הכנסת גם אם יוצנע בתוך ארון/מסתור וישמש אך ורק בימי חול.

למרבה הצער, פציעתו של עופר לא אפשרה לו לקרוא לאסיפה כזו מוקדם יותר. בזמן זה כבר אין טעם לזמן אסיפה כללית נפרדת כי בימים הקרובים אמור רואה החשבון לסיים את הכנת מאזן הבוחן לשנת 2017, וממילא יהיה עלינו לקרוא לאסיפה כללית במועד האפשרי הקרוב ביותר. אי לכך הוחלט שבאסיפה יועלה לדיון גם הנושא החשוב, עליו ביקש  אותו חבר לדון בפורום הרחב.

כתבה אסתי דוד

למען גילוי נאות אני חברה במקהלה, אך איני שותפה בהנהלתה או בהחלטותיה.

 

 

Tagged with: ,
Posted in דבר העורכת, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’