מעופר ועינת המטיילים באלסקה

[shashin type="photo" id="4144" size="medium" columns="max" order="user" caption="y" position="right"]19.8 יום חופשי בסקאגווי – הולכים לטייל בעיירה. עיירה מאוד ציורית. תופרים רחובות. התפר קצר, וצריך לחזור עליו כמה פעמים. בקיצור מלא חנויות לתיירים, על מנת לשרת את תעשיית אניות הנוסעים שכארבע מהן (בין 3000 ל 4000 נוסעים כל אחת) עוגנות קבוע בנמל. "הוזהרנו" מראש לא להתחכך עם "אנשי הסירות" מחשש לוירוסים שונים ומחלות… באופן מדהים, אחת האניות שראינו אכן הוכנסה להסגר בדרכה לנמל שאחרי סקאגווי, וכארבעים מהנוסעים אושפזו. ראינו מוזיאון נחמד, גן הפסלים היה סגור עקב מחלה של בעל הגן… שכנראה התחכך….

[shashin type="photo" id="4352,4364" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

אנדרטה למחפשי הזהב בדרכם מזרחה – העלייה ב – Chilkoot trail, דרך שאורכה 53 ק"מ מ- Dyea שליד סקגוואי, ארה"ב, ועד Benett בריטיש קולומביה, קנדה.

20.8 קמנו מוקדם ועלינו על קטאמרן מהירה שתיקח אותנו במורד הפיורד כתשעים מייל, עד שנגיע לג'ונו. ההפלגה נחמדה. הפיורד מדהים. השמש זורחת – אירוע נדיר באזור. רואים כלבי ים. בדרך חזרה נראה גם לוויתנים, ונשרים, ואריות ים. בינתיים, בגלל צורת הפיורד, מפליגים 25 קשר במרחק של כעשרים מטר מהחוף ובעומק של כעשרים מטר. מרשים. החוף מצוקי מאד, ירוק, מפלים, קרחונים.
מגיעים אחרי כשלוש שעות לג'ונו. הזרם של השפל עוזר מאד למהירות.

[shashin type="photo" id="4363,4355,4361,4359" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

[shashin type="photo" id="4354,4353" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

שלט בג'ונו – " לפני שאמות…" – במבט מעמיק כיתוב בעברית "שלום על ישראל". 

ג'ונו, בירת אלסקה, שניתן להגיע אליה רק דרך הים או האוויר. עיר מאד תיירותית, וגם בה הרבה BOAT PEOPLE. אוטובוס אוסף אותנו מהמעגן ומוריד אותנו במרכז העיר. שיטוט קצר, מוזיאון לא ממש מרשים, אבל מקום כבוד לכליאת האזרחים ממוצא יפני במחנות, בתקופת מלחמת העולם השניה. אנחנו בדרך לקרחון מנדנהול. מרשים. מרכז מבקרים יפה, סרט הסבר על הקרחון ונסיגתו והרבה תיירים. שעה באיזור והאוטובוס מחזיר אותנו לסירה ולהפלגה חזרה לסקאגווי. השמש זורחת, הלוויתנים משתפים פעולה ואריות הים על האי משתזפים וצועקים.

[shashin type="photo" id="4358,4357,4356,4351" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

Tסומן בתגיות: , ,
פורסם בקטגוריה חברים משתפים, ניוזלטר 'קולנו'
תגובה אחת על “מעופר ועינת המטיילים באלסקה
  1. חוה שפורר אומר/ת:

    תמונות מרהיבות!
    תודה, תמשיכו להנות ולשתף,
    שימרו על עצמכם, טוב לראות אותכם נהנים.
    חוה

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"