מסעות עופר ועינת

[shashin type="photo" id="4144" size="medium" columns="1" order="user" position="right"]   מסיאטל (ראש השנה) לפורטלנד (יום כיפור)

25 בספטמבר יצאנו בגשם מסיאטל לכוון  tacoma ורק לאחר שעברנו אותה נחלש הגשם והשמש זרחה המשכנו לאורך Hood Canal עד Port towsend ומשם לאיזור שנקרא Olympic national park.

ומה מסעיר ימאים שכמונו אם לא לעקוב אחרי הורדת אניית מפרש למים….. [shashin type="photo" id="4855,4877,4878" size="medium" columns="3" order="user" caption="y" position="center"]

עברנו את המבצר המקומי והמשכנו לאורך החוף  ל-Sequim  שם חנינו בפארק מקומי.

26 בספטמבר, יצאנו להליכה על לשון היבשה החולית –  Dungeness spit, שהיא רצועת חול ופזורים עליה בולי עץ וביניהם כאלה שנראים כפסלי עץ מקסימים. הרבה ציפורים שלא מציקה להן נוכחות בני אדם. [shashin type="photo" id="4874,4875" size="medium" columns="3" order="user" caption="y" position="center"][shashin type="photo" id="4873" size="medium" columns="1" order="user" caption="y" position="center"]

לאחר הצונמי שפקד את יפן הגיעו לחוף המערבי של ארה"ב חפצים שונים:  נעליים, כדורים וכיו"ב.  גם בהמשך הנסיעה לאורך החוף המערבי אנו עתידים למצוא הרבה חפצים נוספים.  חלקם נאספו למעין מצבת זכרון על החוף.  לכל אורך החוף המערבי ניתן למצוא חפצים שונים שהים גרף מיפן לארה"ב.[shashin type="photo" id="4876" size="medium" columns="1" order="user" caption="y" position="center"]

המשכנו לנסוע לאורך אגםCrescent , מזג אויר גשום וערפילי, ובדרך משאיות עמוסות בבולי עץ נהוגות בידי נהגים שהזהירות מהם והלאה. נוסעים במהירויות מטורפות בכבישים הצרים והפתלתלים. והתוצאה לא אחרה לבוא…..משאית הפוכה ולוגים ענקיים חוסמים את הכביש הצר. [shashin type="photo" id="4872" size="medium" columns="1" order="user" caption="y" position="right"]

עלינו לכוון מעיינות חמים בSol- Duc  ונזכרנו בחמי טבריה בערב יום ששי.  את הלילה העברנו במקום בשם Forks.  הקמפ היה די מאכזב, אך לפחות ממולו היה סופר להשלמת מצרכים.

27 בספטמבר שבים לנסוע צפונה לכוון Cape Flattery   ושמורת האינדיאנים MAKA. הכביש צר והערפל נותן תחושה שנוסעים בתמונה או להבדיל במרק.   לאט מתבהר ויצאנו לסיור רגלי מהנה לאורך כשני מייל של נוף מקסים של צוקים וים.  בדרך חזרה רוב הערפל נמוג והנוף ממש מדהים.

[shashin type="photo" id="4871,4870,4868" size="medium" columns="3" order="user" caption="y" position="center"]

עולים בנסיעה לבקר ביער גשם, וחוזרים לכוון Forks.  בדרך עצרנו למלא פרופן (גז בישול), וקנינו חליל אינדיאני.

ממראות יערות הגשם[shashin type="photo" id="4867,4866" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

עזבנו את Olympic National Park והמשכנו דרומה.  בחשיכה הגענו ל-Campground   State  על החוף   ב- KALALOCH. ההתארגנות בחושך לא היתה קלה. במזל תפסנו Site (מקום) עם חיבורים מלאים. ורק בבוקר גילינו שזה מקומו של "המארח" (האחראי על הפארק)…..   המרחבים והפרטיות שמוצאים ב State Parks מוצאים חן בעינינו ואנחנו משתדלים לאמץ את הפארקים האלה בהמשך.

28 בספטמבר, מדרימים לאורך החוף ופונים מזרחה לכוון Mount Rainier. שנראה היטב ממרחק רב.  נסענו סביבו מצפון ומזרחו חנינו ללילה מדרום להר בפרק ב- PACKWOOD. קיבלנו פרחים מבעלת הפארק. וזו היתה הפתעה חביבה.

[shashin type="photo" id="4863,4865,4864,4861" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

29 בספטמבר,  עולים במעלה Mount Rainier לכוון גן עדן. מעט ערפל ונוף עוצר נשימה. מרכז מבקרים יפה ושבילי  הליכה.  בדרך פגשנו איילה ושני עופרים, ועל הגשר Marmot (מרמיטה בפינו) ליד המפלים.  לקראת סוף ההליכה גשם. פשוט כיף.

[shashin type="photo" id="4859,4858,4862,4860" size="medium" columns="4" order="user" caption="y" position="center"]

יורדים מההר ונוסעים לכוון TOUTLEפארק ענק ליד הנחל, נהנינו מגלידה וסרט די אלים שקיבלנו במשרד בהשאלה, במקום כבלים. לילה בהיר לשפת האגם / נחל. [shashin type="photo" id="4857,4881" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

30 בספטמבר,  הר ST  HELLENS  דרך יפה ומרכז מבקרים שבו הבהרות והסברים על התפוצצות ההר שהתרחשה בשנת 1980 ושינתה את כל מבנה האזור. ההר עצמו, או יותר נכון הלוע שנפער בו, מוסתר בענן אבל החוויה וההסברים והסרטים בהחלט מרשימים.[shashin type="photo" id="4854,4853,4852,4848,4851" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

יורדים מההר לכוון מערב ודרומה. כביש 503 לכוון COUGAR מביא אותנו לפארק די עלוב אבל זה מה שיש. לילה גשום אבל בבוקר שוב מזג אויר נאה.

1 באוקטובר,  נסענו ל-  APE CAVE  מערות לבה Lava tube. המערה הארוכה ביותר שניתן "ללכת" בה, 2.5 מייל (4 ק"מ).  על פי ההמלצות שקראנו לבשנו בגדים חמים חם . מצטיידים בפנסים תרמיל ושתייה (כמו לטיול בטבע). במערה אין תיירים רבים, וגם לא ראינו פרסומים רבים עליה. היא חשוכה לחלוטין ומלאה בגלי סלעים שנחתו מתקרתה. ההליכה ממש קשה (יש לציין שיש אזהרה בפתח שהדרך קשה). בערך באמצע הדרך מגיעים למפל לבה בגובה 2.6 מ' שכמעט גרם לנו להתייאש ולחזור (אבל הדרך חזרה קשה לא פחות) נעזרים בזיזים ושקע קטן במפל (מזל שנוצר) וגם את המכשול הזה עברנו. שעתיים וחצי אחרי הכניסה יוצאים באנחות רווחה בעזרת סולם דרך פתח צר באדמה. [shashin type="photo" id="4850,4879" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

בכביש תלול ומפותל מאד נוסעים לכוון פורטלנד.  הכביש עובר ליד מפלים, שבילים, סרפנטינות ונקודת תצפית מדהימה על נהר הקולומביה. הקמפ בפאתי פורטלנד פורטלנד בעיירה בשם  TROUTDALE נחמד. נרשמנו ללילה אחד שנמשך עד אחרי יום כיפור.[shashin type="photo" id="4847,4846,4845,4844,4849" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

פורטלנד, יום כיפור והמשך החוף הצפוני של אורגון

2.10  יצאנו ברכב ששכרנו, להכרת האיזור והדרך לבית הכנסת, ולקחנו כרטיסי כניסה.  בית הכנסת נראה מרשים ומזמין. סיירנו במרכז העיר אבל ממש לא מתחברים אליה. ערכנו מעט קניות (בעיקר בגדים לקראת החג),  ובחזרה לקמפ לארגונים נקיונות ובישולים לחג.[shashin type="photo" id="4883,4884" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

מגוון צבעים לכרוביות קישואים גזר…

3.10 ערב יום כיפור. בבוקר כביסה וסידורים בקמפ ובערב מצאנו דרכנו לבית הכנסת. תפילה בנוסח אשכנז די דומה למה שאנו רגילים אבל…. בית הכנסת נחמד והקהילה מאד מגוונת.

4.10 יום כיפור עובר בעצלתיים. טיול רגלי קצר בסביבה, תפילת מנחה ונעילה וחלק מהנעימות מוכר יותר וחלק פחות….  בסוף מגיעה תקיעת השופר ועוד יום כיפור עבר. כמה טוב שהכנו תפוחים. הוזמנו לשבירת הצום בבית הכנסת אבל בחרנו בשלנו.

בית הכנסת בפורטלנד

[shashin type="photo" id="4882" size="medium" columns="1" order="user" caption="y" position="left"]

5.10 עוזבים את פורטלנד לכוון צפון מערב והחוף. בעיר יש ריצת מרתון אך בכוון אליו אנחנו נוסעים זה לא מאד מפריע.

חוצים את נהר הקולומביה צפונה ואח"כ דרומה ומגיעים לASTORIA.  ביקור מוזיאון ימי מרשים, סיפור הנהר ונתבים, תצוגה יפה של משמר החופים, וחיבור לסיפורם של מחפשי הזהב.

תמונות מתוך המוזיאון,  וביניהן זו של תצוגה של משמר החופים העושים לילות כימים

[shashin type="photo" id="4885,4889,4890" size="medium" columns="3" order="user" position="center"]

ביקרנו במבשלת בירה, ואכלנו ארוחת דגים. בסיור בעיר הגענו לסטודיו של מנפח זכוכית,  אומנות נפוצה באיזור.   [shashin type="photo" id="4892" size="medium" columns="1" order="user" caption="y" position="left"]

הגשר מאסטוריה (סתם לצורך המעבר) שאורכו 4.5 מייל מוביל אותנו לצידו השני של המפרץ ובחזרה.  לינה בפארק Nehalem והליכה בשפל על החוף לקראת שקיעה.

[shashin type="photo" id="4893,4895" size="medium" columns="2" order="user" position="center"]

צפון חוף אורגון – נופים מרהיבים לאורך כל הדרך[shashin type="photo" id="4894,4896" size="medium" columns="2" order="user" caption="y" position="center"]

לנים בקמפ בLincoln.

7.10  מ- Lincoln נוסעים למגדלור בYAKIMA מרכז מבקרים נפלא וסיור מודרך במגדלור כולל טיפוס לראשו. המארחים "משחקים" כאילו הם חיים בתקופה עליה הם מסבירים. הלבוש הולם והחוויה נחמדה.[shashin type="photo" id="4888,4887,4891" size="medium" columns="3" order="user" position="center"]

Tסומן בתגיות: ,
פורסם בקטגוריה חברים משתפים, ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"