הצום ותפקידו במפגש החברתי הבין עדתי

[shashin type="photo" id="4605" size="medium" columns="1" order="user" position="right"]ביום שלישי האחרון  הוזמנתי לסעודת איפטר, שארחה מועצת מעלות תרשיחא.  בסעודה השתתפו ראש העיר ומנהיגות דתית מכל דתות האיזור, ואני רוצה להביא את עיקרי הדברים שנשאתי בארוע.

במסורת היהודית ישנם שני סוגים עיקריים של צומות: צום שבמרכזו תיקון האדם, וצום שהוא תגובה על כשלונה של החברה ובעיקר כשלון שבא על רקע שנאת חינם, ותופעות דומות.

במרכזו של צום הרמאדן נמצא המסע הכפול הזה; המסע הפנימי והמסע החברתי והוא נוצר מתוך דיאלוג עם מסורות דתיות שונות וביניהן גם המסורת היהודית.

הצום החברתי שציינו השבוע ביז' בתמוז ונציין שוב בעוד כשבועיים בתשעה באב , מזכיר לנו עד כמה בניית חברה צודקת המבוססת על אהבה היא חובתנו זה לא יקרה מאליו, אלא רק בעבודה קשה, תוך הקדשת זמן ומאמץ.

אנחנו נפגשים כשכנים מתוך המחויבות שלנו למגורים משותפים בארץ שלנו. חשוב לזכור, האהבה וההכרות לא נועדו לטשטש את ההבדלים, אלא כדי שהחברה הזאת תיבנה דוקא מההבדלים שבינינו, תוך מתן כבוד והערכת השונה.  ממש כשם שאנו יכולים ללמוד ממסורות הצום השונות, וממנהגי האיפטר והעיד אל פיטר.

אני מקווה כי מפגש זה, הוא רק תחנה אחת בבנייה של קשר פעיל וקבוע, שבו למנהיגות הדתית יש ויהיה תפקיד חשוב בבנייה של ערוצי קשרים ותקשורת.

Tסומן בתגיות: , , ,
פורסם בקטגוריה משולחנו של הרב אבי (בדימוס), ניוזלטר 'קולנו'

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"