לימוד הכנה לליל הסדר

לימוד הכנה לליל הסדר

פוסט זה קרא לכולם לבוא ולהשתתף בחוויה של לימוד והכנה לליל הסדר. זו הפעם השניה שנערך ערב הכנה לקראת ליל הסדר שאותו מנחה הרבה נטלי וכדרכה בקודש מוצאת בכל פעם זוית ראיה והגשה שונות על מנת שלא לשעמם את הלומדים

צלע אחת משולחן הלימוד לפסח

.

צלע שניה

בשנה שעברה למדנו על שולחן ה”סדר”, וערכנו “סדר” על כל סימניו, וסעדנו ממטעמי המבשלות והמבשלים שדאגו להביא כיבוד מתאים ללא חמץ, ללא גלוטן וגם ללא מן החי, בנוסף גם כמה טיפים לעורכי הסדר כיצד לעזור להעביר ערב ארוך בקהל מאד מגוון של בני משפחה מכל הגילאים.  

השנה התרכזנו פחות בצד הקולינרי, וחווינו חוויה נעימה כל כך של להתבונן בהגדות מיוחדות מאוספי המשפחה של חברתנו רעות וגם של איריס עפרוני, שמענו גם ספורים קטנים מאיך זה היה בבית אבא, מה נהגו לעשות וכדומה, ועוד שמענו על מה הם הדברים שיגרמו לסדר משמעותי ביותר, כיצד להנחות את השיח לעיקר, לחוויה המרגשת והלא מובנת מאליה שאנו כיום בני חורין, איך לחוות באופן אישי את ספור יציאת מצרים ולא רק יציאה מעבדות פיזית אלא גם מכל הכבלים שאנו כובלים בהם את עצמנו, וגם כיצד לשלב את מסורתה של ארץ ישראל המתחדשת בתוך התהליך.  מה חובה על כל עורך סדר לכלול, ועל מה מותר לדלג במידה ולא כולם מסוגלים להקשיב זמן ארוך כל כך.  עד לרזולוציה של מניעת רעב של הנוכחים, שתהיה להם סבלנו לשבת לקרוא ולשיר. כיצד למשוך את הילדים ולשלב משחקים בתוך הדברים.  ברור שיצאנו משם עם תובנות חדשות ונחמדות שיעזרו לכל אחד מאתנו לערוך סדר המתאים ליושבים סביב השולחן.

התגובות לערב היו נלהבות: רבות ורבים לקחו את הנלמד ממש “עובר לעשייתן” – ויכניסו השנה בשולחן הסדר בביתם, את הרעיונות שהועלו על ידי החברות והחברים – כמו גם הרבה נטלי. 

מצ”ב קבצים לעיונכם, מחלקם למדנו לעומק, ובחלקם רק ריפרפנו – כולל גם הצעות למשחקים עם הילדים והמבוגרים כאחד!

כפר ורדים – תשעח – פסח

הגדה חברתית – תשעח

reviyot_pesach_new

סימניותבינה פסח

תפזורת מהנה לפסח אחד מי יודע מהאגדה

צ

התודה לנטלי על הארוע החוויתי של טרום “סדר פסח”.

Posted in לימוד, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’