בר מצוה לילד המיוחד בכפר ורדים

יהודה ונטלי אדרבא

זהו פוסט פייסבוק מאת יואל אהרון.

זאת נטלי, וזה יהודה. ואני. 

אני רוצה לספר לכם עליהם.

שניהם רבנים קונסרבטיבים של כפר ורדים. 

בהתנדבות ובאהבה ללא תנאי וברגישות מעוררת השתאות, הם הכינו את בני ובנות מצווה של בי"ס לחינוך מיוחד. בכל שנה הם נרתמים. השיא היה היום, כשארחו אותנו וחגגנו ביחד. כמובן שהיה מרגש ויפה מאוד. וגם טעים. 

אני, בגילוי נאות, בא מהעולם האורתודוכסי. אמנם אורח חיי חילוני, אבל בבחירת בתי כנסת, אלך לאורתודוכסי. ואולם, זאת ההזדמנות שלי להסיר את המחיצות ואת הדימויים הלא מוצדקים והדלגיטימציה של הממסד הרבני על התנועה ליהדות מתקדמת. 

אלה אנשים טובים מאוד, אוהבי אדם, אוהבי ישראל ונעימי הליכות. 

ואם את המצוות "שבין האדם למקום" הם מקיימים באופן לעתים שונה, ונוסחי התפילה מעט שונים, אין שום הצדקה להוציא אותם מכלל ישראל.

נטלי ויהודה, תבורכו ותודה. את הדבר החשוב ביותר בתורה אתם מקיימים: ואהבת לרעך כמוך.

Yoel Aharon, פורסם ב-25 במי 2017.


תודה ליואל אהרון על הדברים שפרסם בפייסבוק לאחר שהשתתף בטקס השלישי והאחרון השנה שנערך, במסגרת תכנית "אדרבא" של התנועה המסורתית בישראל, אצלנו בבית הכנסת של המניין המשפחתי המסורתי בכפר ורדים.

רוחם של הדברים ברורה, ונעים לקרוא תגובות חיוביות לארוע כל כך מרגש, בתוכן גם את התובנות של יואל בנושא "הסרת מחיצות, ודלגיטימציה של הממסד הרבני כלפי התנועות ליהדות מתקדמת" בארץ, דהיינו: התנועה הקונסרבטיבית והתנועה הרפורמית.

היינו שמחים אילו יכולנו לפרסם צילומים מהטקס, לראות את העינים הבורקות ולפעמים גם דומעות, ולצפות בהתרגשות של העולים לתורה ובני משפחותיהם. אך לא קיבלנו אישור ואנחנו מנועים מלעשות זאת.

למען הסר ספק, יהודה אמנם אינו רב קונסרבטיבי אלא שליח צבור מסור ומוערך בקהילתנו, אך הוא זה שמגיעה לו מלוא ההערכה על הכנת בני המצוה ובנות המצוה, אותם הוא מלמד ומכין לקראת עלייתם לתורה מזה שנים רבות, באותה רוח של אהבה ומסירות בה הוא מנהל יחד עם הרבה נטלי את כל האירוע.

נטלי לסטרג'ר היא רבה קונסרבטיבית, מוסמכת מכון שכטר לרבנות בירושלים, ומזה כשנה משמשת כרבה של קהילת המנין המשפחתי המסורתי בכפר ותורמת גם למעמד זה כמו לכל טקסי העליה לתורה בבית הכנסת, בידע רב, בגישה חינוכית נפלאה, בחן רב ובאהבה אין קץ.

אסתי

דברים שכתבתי כתגובה לפוסט שלעליל:

אינני מכירה אותך יואל אהרון אבל מילותיך החמות ריגשוני וגם התייחסותך ליהדות המסורתית, למרות שלדבריך אתה שייך לזרם האורטודוקסי ביהדות, הבוחר להצר רגליהם של מי שאינו שייך אליו. 

כחברת המנין המשפחתי השתתפתי כבר במספר ארועים כאלה והם תמיד מרגשים ביותר בנתינה ובאהבה לכל אדם! לכל יצירי הבריאה! 

מצטרפת לכל דבריך על יהודה, שבעבודה מסורה ומתוך אהבה רבה מכין את הנערות והנערים לקראת היום הגדול ולא רק, אלא לכל אחד ואחת לפי היכולת, מקנה ידע במסורת ישראל וערכיה, ועל רבת הקהילה המסורתית שלנו בכפר ורדים נטלי לסטרג׳ר, שבדרכה המיוחדת תורמת למעמד הנכבד והמשמח הזה, כשם שהיא תורמת רבות ומעשירה את חיי קהילתנו וכפרנו. 

יש להודות גם לתנועה המסורתית בישראל, על המיזם ״אדרבא״ שבמסגרתו עולים בכל הארץ, מדי שנה תלמידים מהחינוך המיוחד לתורה, ולמריאנלה העומדת בראשו. 

בתשובה למספר תגובות לפוסט שלך אומר: אני אישית גאה להיות חברה בקהילה מסורתית שוויונית המאפשרת לי, כאשה, לקחת חלק בכל התפילות והפעילויות בבית הכנסת דהיינו: חלק ממנין, בתפילה משותפת מתוך סידור תפילות שהוא כמעט זהה לנוסח הספרדי המקובל, עם כל הקהל ובתוכם בני ובנות משפחתי, עולה לתורה ואף קוראת בה, אומרת ״קדיש״ על קרובי ויקירי שהלכו לעולמם, יודעת ולומדת להוביל תפילה כש״ץ כשיש צורך, ואינה מופרדת מקהל הגברים מאחורי מחיצות ומסתורים. 

כך אני בוחרת לממש את יהדותי ובזאת אני ממשיכה דרכן של נשים יהודיות בעבר הרחוק והפחות רחוק שנהגו בדיוק כך, עד שהודרו ממקומן הראוי להן ביהדות. 

אני מכבדת ומכירה בזכותו של כל אחד ואחת לבחור על פי חינוכו, מסורתו ונטיותיו לאיזה זרם ישתייך; אם המסורתי קונסרבטיבי, או התנועה הרפורמית, או הזרם האורטודוכסי/ על כל גווניו. 

אני רק מצרה על העובדה שבמדינת ישראל הפוליטית, ניתנת אפשרות למיעוט קיצוני ושמרני לגרום לניתוקם והרחקתם של רבים מבני עמנו מתורה ומסורת יהודית בפרט, וממדינת ישראל.

אסתי  

Tסומן בתגיות: , , , ,
פורסם בקטגוריה כותבים עלינו - עיתונות ותקשורת, ניוזלטר 'קולנו', סרטונים וכתבות אחרות, קהילה, שמחות

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"