בר המצוה של עדן סלמוביץ

[shashin type=”photo” id=”7531″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]בשבת שחלפה, עלה לתורה בתפילת “מנחה” נער נחמד ומוכשר בן למשפחת סלמוביץ’.  עדן קרא בפרשת “ראה”, ועשה זאת בקריאה רהוטה של הטקסט בטעמי המקרא, ללא שגיאה וסטיה, וקרא את הדרשה המענינת שהכין, גאווה להורים ולמשפחה שהתכנסה בבית הכנסת שלנו לכבוד הארוע.

משפחת סלמוביץ קשורה בכפר ורדים באמצעות הקשר בין דינה להב המוכרת לכולם בזכות היותה מפקדת בדרגה בכירה בצה”ל בין היתר ביחידה הדרוזית, ומאז שחרורה עוסקת בכל התנדבות אפשרית בכפר: ועדת חיילים, הקרן לעזרה הדדית, חנות היד השניה ועוד, ואחותה אסתר סלמוביץ’, עו”ד וחברת כנסת לשעבר מסיעת “צומת”. אסתר וגיורא עברו לכפר לפני כשלוש שנים, ובנם הוטרינר דר’ משה סלמוביץ, רעייתו קרולינה וילדיהם הצטרפו לפני כשנה. אם תרצו “עולים חדשים” לכפרנו ולאזור הגליל המערבי.  שמחים על המשפחה המתרחבת שבאה בעקבותיהם של דינה ואשר להב, וכך יאה! אחים מביאים משפחות אחים ואחיות, הורים את ילדיהם ונכדיהם וכך הלאה לתפארת כפר ורדים.  

במהלך הברכות סיפרה אסתר הסבתא את ספור משפחתו של גיורא הסבא, שנותר יחיד ממשפחתו הגדולה שהושמדה בשואה, נצר בונה וממשיך את הענף המשפחתי בישראל, ואף הציגה טלית עתיקה וכבדה שהיתה שייכת למי מאבות אבותיו; ארוגה חוטי פשתן, ורקמתה חוטי כסף מתפוררים, ושמורה כנכס משפחתי יקר, שכן ניצלה מן השואה בזכות שכנים של המשפחה ששמרו עליה ולימים החזירוה לבעליה. 

ואם במסורת אנחנו עוסקים, זו היא אותה מסורה שעדן הסכים לקבל ולהעביר לצאצאיו, לאחר ש”קיבל” את התורה מידי הוריו והסבים ושרשת כל הדורות שקיבלוה והעבירוה הלאה מדור לדור, עד לתורה שקיבל משה בהר סיני. 

תודה חמה לרבה נטלי על הכנתו של עדן בחוג “מעברים”, עם בני מצוה ובנות מצוה המתכוננים לעלות לתורה בקרוב, ובלימוד פרטני של מה שנדרשים כל נער ונערה לדעת וללמוד לקראת העליה הראשונה לתורה כבר/בת מצווה, על הטקס הרגיש והמרגש, המשפחתי והלבבי שמבליט את הספור המיוחד שבכל משפחה ומשפחה.

ברכות לכולם! 

אסתי

Tagged with: , , , , , ,
Posted in בית הכנסת, דבר העורכת, המנין המשפחתי המסורתי, ניוזלטר 'קולנו', תפילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’