בקור משלחת מנהיגי התנועה המסורתית מארה”ב בקהילה שלנו

לרגל חגיגות ה-40 לתנועה המסורתית אותן חגגנו אך לפני שבוע, זכינו, וביום שלישי שעבר, הגיעה אלינו משלחת של ראשי התנועה הקונסרבטיבית בארה”ב, ובה רבנים וראשי קהילות, כמו גם ראשי הקרן המסורתית מניו יורק. בסך הכל הגיעו לארץ למעלה מ-90 רבנים, רבות וראשי קהילות מאירופה ויבשת אמריקה הצפונית והדרומית, כולם התקבצו ובאו כאמור לכבוד חגיגות ה-40 לתנועה המסורתית בישראל.

במשך כמה ימים הם עברו את הארץ לאורכה ולרוחבה, הגיעו עד לגליל ולכפר ורדים שבצפון – ועד עומר שבדרום. מאחר שהתארחו במלון אסיינדה, הגיעו בזמן והצלחנו לעמוד בלוח הזמנים הצפוף שלהם. זה היה מפגש ראשון לחלק מהאורחים עם בית הכנסת היפה שלנו ביום שמש חורפי, כשכל העולם רחוץ ונשקף מבעד לחלונות הבנין, וכולם הביעו דעתם על הרוחניות השורה במקום.  היה נראה כאילו צריך להזיז אותם כמעט בכוח כי היו מוכנים להשאר כאן עוד ועוד.

קיבל את פניהם יו”ר הקהילה עופר דוד, וכיבד אותם בנוכחותו גם ראש המועצה סיון יחיאלי, שנגע בדבריו הקצרים באתגרים שלנו כיום במדינת ישראל בסוגיות דת ומדינה, וביחסים בין חלקי העם השונים. סיוון אף פנה לחברים מארה”ב שימשיכו לתמוך בקהילות הלא אורטודוכסיות בארץ , שבעצם נלחמות את מלחמת הרוב היהודי החילוני הדומם ומנסות לשמר את הקשר עם יהדות הגולה ולא להתנתק ממנה.

הרבה נטלי נגעה בדבריה בתחושת השליחות שיש לקהילה שלנו, דווקא במקומה, ודיברה על חובת האחריות שלנו הישראלים על עיצוב הזהות היהודית הפלורליסטית של המדינה. הרבה נטלי אף סיפרה על הדרך שלה, ממשפחה אורטודוכסית במקור, ועד לתפקיד של רבת קהילה מסורתית בהווה, בהרבה חן והומור. על פי בקשה של אחד המשתתפים, הביאה ספור אישי מאד ונוגע ללב שלא היה איש בקהל שלא התרגש יחד עמה בספרה זאת כשדמעות התרגשות בעיניה.

כיבוד קל, קפה תה ועוגות והם יצאו לדרך עם תחושה של כיף מביקורם, וגם לנו היה נחמד לארחם.

[telaalbums album=”Rabbis Visit 2018 _Visits”]

Tagged with: , , , , , ,
Posted in אורחים, מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו'

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’