בית המדרש הקהילתי

אילוסטרציה: ספרים

בית המדרש הקהילתי יצא לדרך עם מגוון שיעורים.

ניתן להצטרף לשיעור בודד או לסידרה כולה. עיקבו אחרי לוח המודעות. השיעורים מתקיימים בימי ראשון, רביעי ושישי! בואו בשמחה. פרסום באתר.

פלייר תכנית בית המדרש

בימי ראשון בין השעות 20:00-21:30

השנה יתקיימו שתי תכניות לימוד שונות, כל סדרה לסירוגין, אחת לשבועיים.

  • ראשון בלימוד : בית המדרש לזכויות האדם.
    נעיין במקורות היהודיים הדנים בזכויותיו וחובותיו של האדם, נחפש את המפגש בין תפיסות העולם הליבראליות המעמידות את זכויות האדם במרכז הוויית כל חברה אנושית לבין התפיסות המסורתיות, המניחות את האל מעל לרצון האדם. האם קיימות זכויות אדם ע"פ המסורת היהודית? נדון בזכות לחיים, לקניין, לביטחון, לחינוך. נערער אחר זכויות המיעוטים, זכויות הנשים, הזכות לבריאות ועוד ועוד. במהלך השנה, יובאו מרצים/מרצות מן החוץ להעשיר אותנו בידיעותיהם בתחום זה. 
  • ראשון בלימוד : 'ואני תפילתי' – עולם הליטורגיה היהודית ,עיון ולימוד מעשי.
    אחת לשבועיים, נתכנס ללימוד עיוני ומעשי בסידור התפילות, נלמד את יסודות התפילה, "המדיטציה היהודית", את התפתחותה. נלמד מזמורים ופיוטים חדשים למילים העתיקות.  גם נלמד את טעמי המקרא, וכיצד לצלוח קריאה בתורה ובהפטרה. 

בימי רביעי בין השעות 20:00-21:30, מידי שבוע

  • פ"ש ומדרש – ימי רביעי, מידי שבוע, בין השעות 20:00-21:30.
    מפגשי לימוד על פרשת השבוע מתוך המדרש העתיק והמודרני. העיון האינטימי בין שורות הפרשה , מביאה בכל שבוע תובנות ומחשבות בסוגיות החיים השונות. זו השנה השנייה ששיעור זה מתקיים. המפגש הראשון לשנה זו יתקיים ביום רביעי ה-15/11/17, בשעה 20:00

בימי שישי בוקר, 09:00-10:30, אחת לשבועיים

  • חברותא בשישי – ללמוד תלמוד מהתחלה : ימי שישי בין השעות 09:00-10:30,
    הגיע זמן ללמוד תלמוד [גמרא], והשנה נתחיל עם מסכת בבא מציעא,  זו הזדמנות לטעום לימוד גמרא גם למי שלא פתח/ה גמרא אף פעם. המפגש הראשון יתקיים ביום שישי, ה-24/11/17 בשעה 09:00. אין צורך בידע קודם.

תתחדשי – מעגל נשי/אישי של לימוד, מדרש ושירה לראש חודש, במוצאי שבת שלפני ר"ח

  • "תתחדשי-מעגל נשי/אישי"
    שנה שנייה שאנו מתכנסות אחת לחודש, חברות וידידות, למפגש נשי אישי, רווי בלימוד, שירה , מדרש ושמחה לכבוד החודש העברי החדש. על פרטי המועד והיכן יערך המפגש הקרוב לכבוד חודש טבת, נודיע בהמשך.
Tסומן בתגיות: , , , ,
פורסם בקטגוריה לימוד, ניוזלטר 'קולנו', קהילה

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

*

לוח תפילות ואירועים
הירשמו לניוזלטר השבועי "קולנו"