אירוע הזדהות עם העצרת בירושלים – על מה געשה הארץ?

[shashin type=”photo” id=”4628,4650″ size=”medium” columns=”max” order=”user” position=”right”]במוצאי השבת האחרונה נערכה עצרת מחאה משותפת לתנועה המסורתית ולתנועה הרפורמית מול בית ראש הממשלה בירושלים.  לנו, כתושבי הצפון לא היתה כל אפשרות להגיע להפגנה כי השבת יצאה רק בשעה 20:35, על כן התארגנו שני ארועי הזדהות עם המפגינים האחד בכפר ורדים והשני בחנתון. 

היה חשוב לנו לומר כי גם אנחנו ,כאן, מבקשים מממשלת ישראל והעומד בראשה לחזור בהם מההחלטות אודות מתווה הכותל וחוק הגיור. התכנסנו עם צאת השבת בקהילה, ולאחר ההבדלה, סקרה הרבה נטלי את השתלשלות הדברים, הן לגבי מתווה הכותל – סקירה שכללה ממש את תמצית המאבק של נשות הכותל והזרמים הליבראלים להקמת מקום תפילה מכובד עבורן/ם, מתווה עליו עבדו כולם שלוש וחצי שנים, שאושר ונתקבל על ידי הממשלה אך יישומו נדחה שוב ושוב בלחץ קבוצות אינטרס חרדיות, ורק בג”ץ שהוגש בנושא עיכוב הביצוע של ההסכמים שנחתמו, אילץ את הממשלה בישיבתה לפני כשבועיים, להחליט על ביטול המתווה.

בנוסף, ולא פחות חמורה, קיבלה הממשלה החלטה בדבר העברת המונופול על הגיור לידי גופים אורטודוקסים בלבד – החלטה שאף יותר מקודמתה, בעלת השלכות חמורות על העם היהודי בתפוצות, ולא רק שם – אלא גם כאן, ובפרט כשמדובר ביוצאי חבר המדינות, ודור שלם של ילדים ישראלים שנולדו כאן, ואין הרבנות מכירה אותם כ”יהודים”.  החמרה ומונופוליזציה של הגיור, משמעותה אחת: פחות גיורים, פחות ‘יהודים’ שיוכלו לעלות ארצה, יותר פלגנות ויותר כפייה דתית..  בין אם אנחנו מגדירים עצמנו כיהודים ליבראלים, מסורתיים או חילונים, האמירה הלא ‘רשמית’ שיוצאת משתי ההחלטות הללו היא : “יש רק דרך אחת להיות יהודי ולחיות כיהודי ”  – וזאת הדרך של הרבנות והאולטרה-אורתודוכסיה !

אם פיספסתם את השידור הישיר של העצרת ומעונינים לצפות בו , הנה הקישור באתר התנועה המסורתית (קישור להלן):

https://www.facebook.com/Masorti.Israel/

מוטב לראות באיחור מלא לראות כלל.
בואו ניקח אחריות על היהודת שלנו – כי בנפשותינו הדבר. זו העת לעשות. כי אין לנו ארץ אחרת. 
כי כך היא אמונתנו ויש יותר מדרך אחת להיות יהודי/ה ולחיות כיהודי/ה. 

ותודה לכל מי שהגיעו במוצ”ש האחרון לקהילה, לשמוע ולהשמיע. וזאת רק ההתחלה! 

 

 

Tagged with: , , , ,
Posted in מן הנעשה בתנועה המסורתית, ניוזלטר 'קולנו', קהילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’