אחרי החגים, והחגיגות, והאירועים הנהדרים שהיו כאן – הרבה תודות

[shashin type=”photo” id=”7535″ size=”medium” columns=”1″ order=”user” position=”right”]אחרי החגים כבר כאן, ולאחר חודש עמוס ארועים, טוב לשוב אל השקט והשגרה, אבל פטור בלא כלום הרי אי אפשר , ולטובת מי שלא היה עימנו כאן , הנה תקציר של החודש הנפלא שעברנו:

אך לפני חודש חגגנו ברוב עם והדרת מלך את חגיגות העשרים לקהילה, והיה כל כך נפלא ונהדר, שמיד המשכנו לשבת קהילתית עם ארוחות משותפות ושירת חברים. ראש השנה כבר חיכה מעבר לפינה, שני ימי חג עמוסים בתפילות, שופרות וגם ארוחת חג קהילתית, עם “סימנא טובא” לשנה החדשה. שבת שובה, שבין כסה לעשור זכתה גם לדרשת הרבָּה ולתפילות משלה. את יום שלישי שלאחר ראש השנה, באמצע הימים הנוראים, הקדשנו למעמד סליחות ותשליך מסורתי: שני אוטובוסים ובהם חניכי וחניכות נוע”ם, בהובלתה של יולי ריבק רכזת ההדרכה והצוות המסור שלה, וכמובן נילי אלדר ועופר ריבק לצידה שהפיקו וארגנו את כל הטוב הזה. כמו בכל שנה, הצטרפו בשמחה גם  דיירי ההוסטלים ולא מעט מתושבי הכפר וחברי הקהילה. היה מרגש ומעצים: השלכנו שארית “חטאינו” ושרנו שירי תקוה וסליחות לשנה החדשה. חזרנו עייפים/ות ומרוצים/ות לכפר עם לילה, להתכונן ליום הגדול ליום הכיפורים.

והשנה קיבלנו גם שבת וגם יום הכיפורים, עם התפילות המסורתיות מתוך המחזורים החדשים ‘פותח שער’ בהוצאת התנועה המסורתית וידיעות אחרונות, עם שליחי הציבור יהודה ראנד-לקריץ, נתן גולן, מארטון דיויס והרבה נטלי לסטרג’ר עשו לנו את היום למרגש ופותח לבבות. שני מעגלי לימוד התקיימו אחרי תפילות כל נדרי, האחד בהובלת אסנת אור-לוירר והשני בהובלת הרבה נטלי, היו אתנחתא נכונה ומועילה לנפש ולרוח ביום זה. את תפילת הנעילה, עם ברכת הילדים סיימנו עם קהל רב שמנה למעלה מ-350 נשים, גברים וטף שעמדו מרוגשים יחד, מתחת לטליתות, וכך שמענו את תקיעות השופר המרגשות מצוות רב גילאי החל ממארטון דיוויס, ושי גרינשפון, ונטע כהן, ואפילו ניצן שילה צעירת החבורה, יחד עם הרבה נטלי: נייחל כי קולות השופר אכן נשמעו במקומם, ותפילותינו לשנה טובה יתקבלו ברצון, וברחמים. תודה למשפחת ריבק ולעופר במיוחד על “הפריסה” של הכיבוד לסוף הצום, היה מושלם!

בין לבין, בין יום הכיפורים וסוכות, חגגנו בר מצווה לאייל הרעוז, נכדה של עדינה הרעוז תושבת הכפר, המתגורר עם הוריו בניו ג’רזי, ליד פילדלפיה. אייל למד בחודשים האחרונים את הקריאה בתורה ובא לחגוג בישראל את בר המצווה. הדרשה שלו בעברית צחה לא הייתה מביישת כל צבר!

את חג הסוכות קיבלנו השנה לאחר שילדי בית ספר קשת דאגו לקשטה מבעוד מועד. תודה לטל ריבק על ארגון פעילות בית ספרית, יחד הורים וילדים בקהילה; היה כיף לארח וללמוד ביחד על חג הסוכות.

עמי ווטרמן חברנו המסור לא ויתר, ולמרות עומס המשימות הקהילתי ארגן את הטורניר השנתי של משחקי שח-מט עם ילדי הסביבה, יהודים ולא יהודים; והכל תחת הכותרת של “סוכת שלום”, שהשנה נחגגה בקטנה בשל אירועי ה-20. עמי דאג לגביעים, ולפרסים ולניהול האירוע, בצניעותו האופיינית ובחן. תודה. מסורת היא מסורת!

את שמחה תורה השנה חגגנו באופן מיוחד עד מאוד, עם  עלייתן לתורה של שתי בנות משפחת שילה: גל וניצן שכשם שנולדו יחדיו גם חגגו יחדיו את עלייתן הראשונה לתורה: האחת מסיימת את התורה, וקראה את פרשת “וזאת הברכה”, והשנייה החלה את התורה מ”בראשית”. היתה חגיגה מרגשת מאד ושמחה וכולנו, משפחה אורחים וחברי הקהילה התרגשנו ושמחנו עם חברינו מיכל וניר וכל המשפחה. מי ייתן וניזכה לראות עוד ועוד בנות מצווה מסורות ורציניות שלמדו במשך חודשים ארוכים את הקריאה, וריגשו את כולנו במעמד הנכבד.  

את ההקפות השניות עשינו כהרגלנו עם דיירי “בית בחורש” – ראו פוסט נפרד.

התרגשות נוספת חיכתה לנו מיד למחרת החג, בשבת “בראשית’ כשחגגנו עם משפחת דרוקס את בר המצוה של יונתן דרוקס, בנם של עדי ויאיר, נכדם של אדם ז”ל ורות דרוקס.  יאיר דרוקס יחד עם בניו גל ויהונתן ברכו יחדיו לראשונה בהתרגשות את “ברכת הכהנים”.

ולסיום סיומת, זכינו גם לברך את חברינו בטי ומארטון לרגל נישואיה היום [חמישי] של ליהי שיקיאר עם דיויד גינזבורג בח”ל. מזל טוב לחתן ולכלה. תזכו לבנות בית מלא אהבה ושמחה ואחווה וחברות. ליהי גדלה בקהילה וזכתה לחגוג את בת המצווה שלה כאן. נידמה כי ההתרגשות של כולם נבעה בין היתר מתחושת ההמשכיות והמסירות למניין המשפחתי, דבר שלא ברור מאליו, ואשרינו שאנו זוכים לראות את ילדינו גדלים ומוצאים את דרכם בעולם, ובכל זאת מרגישים כי המקום שהם רוצים לחגוג בו רגעים אלה הוא הבית של הקהילה, של המנין בכפר. מזל טוב לכל משפחות שבחרו לחלוק עמנו את השמחות.

וכעת חוזרים לשגרה והחורף קרב ובא, גשמים כבר ירדו והקור כבר מתחיל.  בשורה טובה למי שאוהב חורף ופחות שמחה למי שתמיד קר לו.

נברך  שנשכיל להתמיד ולהגדיל את הקהילה שלנו, ואנו מזמינים את כל המבקרים שהיו עמנו בחגיגות ובחגים להצטרף אלינו.  נשמח למשפחות צעירות עם ילדים, הרי זה מובנו של שמנו:  המנין המשפחתי המסורתי.  אין זה מובן מאליו שיש בכפרנו קהילה מסורתית, ועל פי המשתתפים הרבים בתפילות ולו רק בחגי תשרי, אנו מסיקים שיש חשיבות לפעילותה של קהילה כשלנו, הדוגלת בשוויון מגדרי, מקבלת את האחר והשונה, מסבירת פנים ודואגת לכך שכולם יכירו יהדות פתוחה כהלכה, ישראלית ודוגלת בפלורליזם וכבוד לכל הזרמים. 

אחרי החגים יתחדש הכל – בואו והצטרפו אלינו בשמחה!

שנה טובה!

 

 

 

 
Tagged with: , , , , , ,
Posted in המנין המשפחתי המסורתי, חגים, טקסים, ניוזלטר 'קולנו', קהילה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Events and Prayers Calendar
Subscribe to Weekly Newsletter ‘Kolenu’